Valve snur – går tilbake på pistol- og rifle-endringene

Etter massive reaksjoner er nå endringene gjort om på
29c471623f64f8ef1a175fb341d2d79233958592

Valve har hørt CS-samfunnets bønner, og har nå gått fullstendig tilbake på endringene som nylig ble gjort til pistolene og riflene i Counter-Strike: Global Offensive.

I en oppdatering som akkurat ble sluppet er våpenendringene som ble innført under den omstridte «Vinter-oppdateringen» gått tilbake på. Pistolenes presisjon mens du er i bevegelse og riflenes unøyaktighet under «spraying» er rullet tilbake til de gamle verdiene. R8-revolveren har derimot kommet for å bli, men nedjusteringen den fikk kun to dager etter utgivelse har blitt tatt godt i mot av spillermassen.

Negative reaksjoner

Etter «Vinter-oppdateringen» har det florert med negative reaksjoner på blant annet Reddit og andre nettfora, og Valve har nå gitt etter for protestene. En av hovedprotestene var oppdateringen til AK-47, M4A4 og M4A1-S’ unøyaktighet under «spraying». Endringen gikk ut på økt unøyaktighet når man skjøt flere skudd av gangen, en endring flere proffspillere og gode deler av CS-samfunnet sa seg sterkt uenige i.

Pistolene ble også sterkt berørt i den tidligere oppdateringen, hvor pistolens presisjon mens spilleren var i bevegelse ble dramatisk redusert. Denne endringen var sterkt etterlengtet blant store deler av CS-scenen, og mange så på det som det eneste positive oppdateringen tok med seg.

En negativ effekt av denne endringen var pistolrundene, hvor terrorist-siden ble sterkt berørt av «nerfen». CT-enes USP-S og P2000 er pistoler som objektivt sett er sterkere enn terroristenes Glock-18, da de kan drepe med ett skudd til hodet på meget store avstander. Dermed ble det vanskeligere for terroristene å få inn skuddene som trengtes for å komme seg til et bombeområde, når CT-siden kan stå stille og plaffe av gårde mens terroristene må være i bevegelse for å komme seg rundt på kartet.

Endringen er nå fjernet, og det kan virke som at balansen i CS:GO-miljøet har blitt gjenopprettet. Valve har også kommet med nok et blogg-innlegg, hvor de forklarer hvorfor de innførte endringene, men også hvordan endringene ikke utspilte seg slik de håpet på.

Full oppdateringslogg (16/12/15, versjon 1.35.1.5):

[GAMEPLAY]

  • Reverted recent changes to pistols and the AK-47, M4A4, and M4A1-S (see the CS:GO blog for details).

[MISC]

  • Other players can now hear the sound of the R8 Revolver primary fire hammer just before it fires.
  • Smoke clouds from smoke grenades detonated by burning fire will now correctly cover the ground instead of floating above that area.
  • Fire grenades that had been only partially extinguished by smoke will no longer deal damage from the flames under smoke grenade (fix for a bug discovered by jasonRRR)
  • Flames from fire grenades that are still spreading will no longer spread into the smoke cloud and will instead spread along the edge of the smoke cloud.
  • Fixed up-to-360-degree camera flip in Killer Replay.
  • Fixed an instance where an offer showed the incorrect price.
Kategorier
Counter-Strike
Ingen kommentar

Legg igjen en kommentar

Relaterte artikler